Tør din virksomhed se fremtiden i øjnene?

powerspace logo

ONSDAG D. 8. november KL. 09.00 – 16.00

Kulturhuset TAPETEN, Magleparken 5, 2750 Ballerup.

PowerSpace - Vidensdeling, inspiration og networking i øjenhøjde.

Arbejdsmarkedets mekanismer har udviklet sig eksplosivt de seneste år. En tendens, der næppe kommer til at ændre sig - hverken globalt eller når det gælder danske forhold.

Et af tidens buzzwords beskriver denne udvikling som disruption – og det er med afsæt i tankerne bag dette fænomen, jobsøgningsnetværket Powerjobsøgerne med PowerSpace lægger op til, at alle implicerede kan mødes til vidensdeling og gensidig inspiration omkring de krav og behov, fremtidens arbejdsmarked vil komme til at stille i forhold til kompetencer, fleksibilitet og mindset.

En fremtid, hvor ”arbejdsgiver/arbejdstager modellen” vil være afløst af ren B2B med nutidens lønmodtagere som små selvstændige virksomheder med projektpotentiale. En fremtid, hvor kravene til såvel udbydende virksomheder som efterspurgt arbejdskraft vil være ændret markant fra det, vi kender i dag.

På den baggrund stiller Powerjobsøgerne spørgsmålet: ”Er din virksomhed parat til fremtidens arbejdsmarked?”

PowerSpace – for hvem?

Det korte svar: PowerSpace for ALLE.

Ligegyldigt hvilken branche, du er i og uanset hvilken funktion, du har i din organisation, vil du kunne hente viden, inspiration og skabe nye kontakter ved at deltage i PowerSpace.

Desuden giver PowerSpace en unik præsentationsmulighed for et bredt spektrum af firmaer – fra velkonsoliderede aktører på det globale marked over små og mellemstore virksomheder til iværksættere, der måske ikke engang er gået i luften endnu.

Udstillingshal

I denne hal er der mulighed for at booke sig på kaffemøder i det fælles område eller i lukkede lokaler. Der er stande og caféområde hele dagen – ligeledes vil der være sparring for iværksættere og erhvervsfolk i iværksætterområdet. Tider bookes på dagen.

09.00 – 10.00  

Indskrivning og networking

 

10.00 – 10.20  

Præsentation og information om dagen, bl.a. hvordan man som deltager og udstille kan få glæde af hinanden hele dagen v/ Carina Heckscher og Malene Gregaard Wilsly

 

10.20 – 16.00  

Åben messe med stande fra forskellige virksomheder (deltagerliste bliver lagt på vores side 14 dage før)

 

15.30 – 16.00  

Konkurrence og afslutning v/Carina Heckscher og Malene Gregaard Wilsly

 

     

Scene 01

10.30 – 11.00  

Værdiskabende networking - nu og i fremtiden! v/Carina Heckscher
Kom med om bag netværksfacaden, når networkingekspert, foredragsholder og
forfatter Carina Heckscher giver dig inspiration til, hvordan du kan blive en bedre
netværker, og hvordan virksomheden kan skabe ekstra bundlinje ved at lave en
netværkskultur og træne medarbejdernes netværksmuskel.

 

11.00 – 11.30  

Pause og networking

 

11.30 – 12.30  

Fremtidens super menneskelige arbejdsmarked – Hvad fremtiden vil kræve af dig,  når robotterne tjekker ind? v/fremtidsforsker Mette Sillesen
Fremtiden er high tech - high touch, som betyder, at jo mere teknologisk verden bliver, jo mere menneske har du lov (pligt) til at være.
Med udgangspunkt i denne trend vil fremtidsforsker Mette Sillesen tage os med på en rejse ud på fremtidens arbejdsmarked og stille skarp på de trends og teknologiske udviklinger, som venter lige rundt om hjørnet. Hvad kommer automatiseringen egentlig til at betyde?
Hvilke jobs byder fremtiden på? Hvordan kommer vi til at arbejde? Og hvad bliver de efterspurgte kompetencer?

 

12.30 – 13.30  

Frokostpause og networking
Der er mulighed for at købe sandwich, frugt, vand og kaffe til billige priser hele dagen.

 

13.30 – 15.30  

Fremtidspanel v/Bettina Wæde, Head of Recruitment i Wæde Consult og Professor Ove Kaj Pedersen.
To eksperter i fremtidens arbejdsmarked giver deres bud på, hvad fremtiden bringer.

Ove: Den offentlige sektor og politikeren gør sig mange anstrengelser for at gøre så mange arbejdsdygtige som muligt og at skaffe så mange i arbejde, som det kan lade sig gøre. Ove K. Pedersen vil introducere til beskæftigelsespolitikken, og hvordan den har udviklet sig i de senere år, under indtryk af nye arbejdsbetingelser, mere teknologi, og skiftende konkurrencebetingelser. 

Bettina: Vi lever i en digital verden, og de unge generationers onlineadfærd er i den grad præget af et ønske om autenticitet og tilgængelighed. Behovet for både at researche online på virksomheder og personer, inden de går i dialog, er en adfærd, der giver nye udfordringer, når vi taler om rekruttering og ledelse. Derfor er det vigtigt at du, som virksomhed eller recruiter, gør dig tanker om, hvordan du i fremtiden kan tiltrække de digitalt indfødte kandidater. Fremadrettet skal vi se rekruttering som skulle vi sælge en cool Sneakers online!

Derefter får publikum mulighed for at stille spørgsmål – hvad er udfordringen i din virksomhed, eller kender du den ikke endnu?

Scene 02

10.30 – 11.30  

Ballerup Kommune har forberedt sig på fremtiden!
v/Borgmester Jesper Würtzen og Musa Kekec, formand for Erhvervs – og
Beskæftigelsesudvalget samt Associate Manager i Novo Nordisk.

Det bliver en blanding af oplæg og dialog med publikum.

 

12.00 – 13.00  

Talentudvikling er vigtigere end nogensinde før v/Iris Isabella Engelund, professionel foredragsholder og underviser i strategisk talentmanagement

Talentudvikling er i dag kommet på dagsordenen i mange virksomheder/organisationer og hos det enkelte menneske. Det er der god grund til. Vi skal indse, at et GROWTH mindset er det, der kræves for at kunne stå stærkt i fremtiden. Virksomhederne skal skabe miljøer, hvor talenter kan dyrkes, da vi som mennesker udvikler os og bliver i stand til at have et GROWTH mindset.

Hvad gør du for at udvikle talenterne i din virksomhed/organisation og skabe rammen for et GROWTH mindset?

Hvad betyder det for din virksomhed/organisation, hvis du ikke sætter fokus på talentudvikling?

 

13.00 – 14.00  

Frokostpause og networking
Der er mulighed for at købe sandwich, frugt, vand og kaffe til billige priser hele dagen.

 

14:00  – 14:45  

Bæredygtig ledelse v/Thomas Aagaard Sørensen, Manager med speciale i Master Data Management hos Oticon

 

15:00 – 15:30  

Skab dit eget job v/Malene Gregaard Wilsly stifter af Powerjobsøgerne; eventmager, facilitator, jobsøgningsnetværksekspert og meget meget mere.

Vi hører hele tiden, at der er nok jobs – men måske må netop din branche eller din stilling bukke under for fremtidens nye udfordringer. Er du åben overfor fremtidens nye muligheder, så er der også et job til dig.
Malene fortæller om, da hun mistede sit job og skabte sit eget – måske kan du også skabe dit eget job, enten i egen virksomhed eller som ansat.
Et lille motiverende iværksætteroplæg, med forslag til værktøjer.

Lokale A

11.00 – 12.00  

Er der en mental håndbremse i din virksomhed? v/Morten Schebye Q10 solutions 
Endeligt program er på vej

 

12.30 – 13.30  

Morten vil køre tre sparringsseancer a 60 minutters varighed for maks. 20 personer.

 

14.00 – 15.00  

Morten vil skabe interaktivitet ved, at deltagerne kan bruge deres smartphones
til at svare på konkrete spørgsmål mm. Der bookes ved indgangen.

 

Lokale B

    Book 20 minutters CV-sparring – så dit CV passer til fremtiden!
     

Lokale C

11.00 – 12.00  

Sparring i virksomhedsprocesser v/Esben Guld Fuglsang
Esben har sort bælte i virksomhedsprocesser og værktøjer, f.eks. Qualiware – primært på strategisk niveau.

At finde og kortlægge virksomhedsprocesserne er nøglen til at forstå, hvor i din
virksomhed overskuddet skabes.

Det er vigtigt at afdække, hvor fejlene kan opstå, eller hvor flaskehalse dannes og hvorfor. Det er også en metode til at synliggøre, om der er rutiner, der kan fjernes, eller bør omlægges for at komme nemmere, hurtigere og mere lønsomt gennem dagen.

 

14.00 – 14.45   LinkedIn v/Udviklingschef og facilitator Lars Ginderskov
Lars giver tips til, hvordan du eller din virksomhed kan blive mere synlig på LinkedIn, og hvordan du skaber et effektivt netværk.
     

Lokale D

11.15 – 12.00  

Hvordan bruger du Jobindex mest effektivt som jobsøger og arbejdsgiver v/Rekrutteringschef Pia Hylle Kjelgaard, Jobindex A/S

 

12.15 – 13.00  

LinkedIn v/Udviklingschef og facilitator Lars Ginderskov
Lars giver tips til, hvordan du eller din virksomhed kan blive mere synlig på LinkedIn, og hvordan du skaber et effektivt netværk.

 

13.10 – 13.30  

Lokalet er frit

 

14.15 – 15.15   Informationsmøde Powerjobsøgerne v/en Powerjobsøger
Kom og hør om jobsøgningsnetværket Powerjobsøgerne, hvor vi får 90% til samtale indenfor tre måneder, og 70% i arbejde indenfor ½ år. Alle jobsøgere er velkomne.
Som kommune er det muligt at få et lokalt netværk, og som arbejdsgiver kan du omkostningsfrit benytte vores netværk til udsendelse af jobannoncer.
Få nærmere information på www.powerjobsøgerne.dk eller på standen i messehallen.

Præsentation af oplægsholdere

Mere information er på vej

Præsentation af værter

....

Køb en stand

Der er fri entré for deltagere, mens udstillere betaler for en stand og eventuelle tillægsmuligheder.

Virksomheder må gerne sende flere deltagere!

Af sikkerhedsmæsige grunde skal hver deltager registrere sig via vores onlineformular, så vi kender antal besøgende. 

Vores priser er lave, da vi ønsker, at messen skal være for alle - selv de små iværksættere.
Vi står for PR før og under, på sociale medier, aviser og forhåbentlig TV.

Powerspace prisliste

Standpakken (tom plads 2x2m) kr. 1.500,-

Virksomheden får:

  • Et navn/logo på salens pauseskærme og et navn/logo på roll-ups, der placeres rundt om i salen
  • Standplads
  • Kaffe, sandwich og vand til maks. 2 personer pr. stand
  • Mulighed for at booke møder i mødelokale eller ved caféborde i løbet af dagen

Tillægsmuligheder:

  • Ekstra stand: kr. 1.500,- pr. standplads (tom plads 2x2m)
  • Bannerplads i messehallen med stande: kr. 2.000,-
  • Bannerplads ved Scene 01: kr. 5.000,-
  • Bannerplads ved Scene 02: kr. 5.000,-
  • Logo på poloshirts, som vi vil bruge året rundt til alle arrangementer: kr. 3.000,-
  • Reklameplads på indersiden af en toiletdør: kr. 500,- (maks. A4-størrelse)

Entré er gratis – der er mulighed for at købe sandwich, kaffe, kage, frugt og vand hele dagen til rimelige priser.

For yderligere information og PR er du velkommen til at kontakte Stifter Malene Gregaard Wilsly på mobil 23408118 eller Projektleder Peter Uller på 40181921

Find vej

TAPETEN, Magleparken 5, 2750 Ballerup.

Download program mm.

Materiale kommer..

Kontakt

Malene Gregaard Wilsly
Telefon: 23 408 118
E-mail: malene@pwjs.dk

Sekretariatet
Telefon: 30 555 313
E-mail: kontakt@pwjs.dk

Læs mere om Powerjobsøgerne

pjs logo small